۲۷۰۰ نفر در هرمزگان متقاضی ثبت شناور صیادی هستند/ فرآیند بررسی مدارک متقاضیان در حال انجام است

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تشکیل پرونده برای ۲ هزار و ۷۰۰ متقاضی ثبت شناور صیادی در اداره ثبت شناورهای این اداره کل خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت قایق‌های بی‌هویت صیادی، گفت: درحال حاضر دو هزار و ۷۰۰ متقاضی با حضور در اداره ثبت شناورهای این اداره کل و ارائه مدارک خود متقاضی ثبت شناور خود بوده که فرآیند بررسی مدارک آنها در حال انجام است.

حسین عباس‌نژاد در ادامه اظهار کرد: از این تعداد ۴۶۹ پرونده متعلق به متقاضیان شهر بندرعباس، حدود ۶۰۰ پرونده نیز متعلق به متقاضیان جزیره قشم و مابقی متعلق به حوزه شرق و غرب استان است.

وی گفت: از این تعداد پرونده دریافت شده، ۹۸ پرونده دارای نقص بوده که در اسرع وقت باید مدارک آنها تکمیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به ۲۰۰ مورد بازرسی از اسکله‌های صیادی در شهر بندرعباس گفت: از این تعداد ۱۲۵ مورد مربوط به اسکله سورو و ۸۸ مورد نیز از اسکله پشت شهر بازرسی انجام شده است و به زودی بازرسی از اسکله‌های محله خواجه عطا بندرعباس نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برابر با ضوابط ابلاغی در پنج بندر جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه و بندرشهید باهنر، تمامی امکانات خود را برای انجام فرآیند ثبت و صدور مجوز قایق های صیادی بسیج کرده است.