۶۰ درصد اشتغال هرمزگان غیررسمی است

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه ۶۰ درصد اشتغال هرمزگان غیررسمی است گفت: داده‌های اشتغال و بیکاری که امروز به صورت آمارگیری تهیه می‌شود بایستی ثبت مبنا شود.

به گزارش تیلا نیوز، عبدالحمید سعدینی افزود:‌ چنانچه روزی به این هدف‌گذاری انجام شده دست یابیم سیاستگذاری در حوزه اشتغال و آموزش موثرتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری هرمزگان براساس آخرین اطلاعات منتشره ۱۱ و ۶ دهم درصد عنوان شده است، ادامه داد: نکته اینجاست که حدود ۶۰ درصد اشتغال در هرمزگان به صورت غیررسمی است.

وی اشاره کرد: سامانه رصد و سامانه جامع تسهیلات اشتغال را می‌توان به عنوان زیرساخت‌های رسیدن به داشتن آمار اشتغال و بیکاری ثبت مبنا در نظر گرفت، اداره‌های دولتی همه اطلاعات در حوزه اشتغال زیر مجموعه‌های خود را بایستی در این سامانه‌ها ثبت کنند، به عبارتی هر اتفاق اقتصادی که در حوزه اشتغال رخ ‌می‌دهد باید در این سامانه‌ها درج شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: سامانه رصد در آینده نه چندان دور به سایر سامانه‌ها متصل می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که همه رخدادهای حوزه اشتغال را رصد کرد.

سعدینی بیان کرد: در ثبت مبنا بایستی در ثبت اطلاعات اشتغال به جایی برسیم که داده‌های اشتغال و مهارت همه افراد جامعه را برای سیاست گذاری و برنامه ریزی اشتغال داشته باشیم، البته تا آن زمان فاصله وجود دارد.