۶۹ درصد کنکوری های مرحل اول هرمزگان بانوان بودند

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در هرمزگان از نام نویسی ۲۳ هزار و ۲۹۸ داوطلب هرمزگانی در پنج گروه آزمایشی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۹ زن و هفت هزار و ۲۲۹ مرد هستند که بانوان ۶۹ درصد و آقایان ۳۱ درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

🔺 عکس آرشیوی است

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، شهرام گلزاری روز جمعه، افزود: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشجوی دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با سراسر کشور از دیروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت) برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در این استان آغاز شد.

وی ادامه داد: دیروز ۹ هزار و سه نفر (۶ هزار و ۳۵۲ نفر زن و ۲ هزار ۶۵۰ نفر مرد) در رشته علوم انسانی و ۲ هزار و ۹۰۶ نفر (یکهزار و ۱۱۱ نفر زن و یکهزار ۷۹۵ نفر مرد) در رشته ریاضی با یکدیگر به رقابت پرداختند که به ترتیب ۷۱ درصد زن و ۲۹ درصد مرد در رشته علوم انسانی و ۳۸ درصد زن و ۶۲درصد مرد در رشته ریاضی بودند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در هرمزگان توضیح داد: عصر روز گذشته نیز یکهزار ۵۴۶ نفر (یکهزار ۳۲ زن و ۵۱۴ مرد) در رشته زبان خارجه و یکهزار و ۱۰۱ نفر(۹۲۴ زن و ۱۷۷ مرد) در رشته هنر به رقابت پرداختند.

گلزاری اضافه کرد: روز جاری نیز کنکور رشته علوم تجربی از ساعت هشت صبح آغاز شد که در این آزمون نیز هشت هزار و ۷۴۳ نفر (۶هزار و ۶۵۰ زن و ۲ هزار و ۹۳ مرد) به هم به رقابت می پردازند که به ترتیب ۷۶ درصد زن و ۲۴ درصد مرد در این رشته آزمایشی شرکت کردند.