تفاهم نامه تأسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی هرمزگان امضا شد

استاندار هرمزگان از امضای تفاهم نامه تأسیس هنرستان تخصصی بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما بحث مهارت آموزی، هنرستان‌ها و مدارس تخصصی است، امروز یک تفاهم نامه با سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد تا هنرستان بنادر و دریانوردی در بندرعباس ایجاد شود.

وی افزود: کار ثبت نام هم در آموزش و پرورش در حال انجام است تا از اول مهرماه این هنرستان پذیرش دانش آموز داشته باشد، سازمان بنادر هم ظرفیت‌های مهم خود از جمله شبیه سازها و ساختارهایی که این سازمان برای آموزش دریانوردان خود استفاده می‌کند در اختیار استان و هنرستان قرار خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان گفت: در خصوص آغاز سال تحصیلی هم ان شاء الله در همان اول مهر با زنگ مهر به سراغ آغاز سال جدید خواهیم رفت.

وی با اشاره به بعضی کسری‌هایی که برخی مدارس با آن مواجه بودند تصریح کرد: در این خصوص رصد کامل صورت گرفت و در خصوص کمبود معلم، ابلاغ مدیران مدارس و تأمین کتب درسی برنامه ریزی صورت گرفت بیش از ۹۰ درصد کتب درسی تأمین شده و باقی کتب هم در انبارها موجود است و تأمین می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: ابلاغیه تمام مدیران مدارس تعیین تکلیف شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، برای بحث تامین معلم نیز برنامه ریزی صورت گرفته و کمبود معلم از محل‌های مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت بازنشستگان، معلمان خرید خدمت و ساعات اضافه که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته جبران می‌شود تا مشکلی در این زمینه هم وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به برنامه ریزی در حوزه سرویس مدارس اظهار داشت: برنامه ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته و با اصلاحاتی که در خطوط اتوبوس، تقویت ناوگان حمل و نقلی و تفویض اختیار نرخ گذاری سرویس مدارس به فرمانداران برای برقرار کردن عرضه و تقاضا امیدواریم این موضوع ساماندهی شود.

دوستی در خصوص تأمین مکمل‌های دارویی برای دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دختر گفت: مکمل‌هایی نظیر قرص آهن، ویتامین دی و مکمل‌های غذایی با تامین اعتبار مورد نیاز تهیه شده و در اختیار تمام شهرستان‌ها قرار گرفته تا دانش آموزان استان در حوزه رشد با مشکلی مواجه نشوند.