سخنگوی ستاد استانی کرونا: گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ هرمزگان تا پایان هفته تعطیل است

سخنگوی ستاد استانی کرونا هرمزگان گفت: باتوجه به وضعیت بحرانی و قرمز کرونایی در بیشتر مناطق استان گروه های شغلی ۲، سه و چهار تا پایان هفته همچنان تعطیل می باشند.

به گزارش تیلا نیوز، علی رئوفی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: دستگاه های اجرایی در شهرهای قرمز کرونایی هرمزگان با یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و نماز جمعه هم در این مناطق برگزار نمی‌شود.

وی بیان داشت: همچنین با توجه به وضعیت حاد کرونایی هرمزگان درخواست تعطیلی یک هفته ای استان به ستاد ملی کرونا مجدد جهت بررسی و اعلام نظر ارسال شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهارداشت طرح شهید سلیمانی در استان هم با توجه به نقش مهم و بسزایی که در شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا و غربالگری دارد، همچنان با امکانات بسیج با قوت تداوم دارد.

سخنگوی ستاد استانی کرونا هرمزگان از مردم استان خواست: با توجه به سرایت ویروس دلتای هندی به اغلب مناطق استان برای حفظ سلامتی خود و همنوعان تا جایی که امکان دارد از مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی در هفته جاری خودداری کنند تا از گسترش هرچه بیشتر ویروس در سطح استان پیشگیری شود.

🔸افراد ۴۸ سال به بالا در هرمزگان برای تزریق واکسن اقدام کنند

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون سریع افراد ۴۸ سال به بالا گفت: فرمانداران با بسیج امکانات این افراد را برای دریافت هرچه سریع‌تر واکسن ترغیب کنند تا شاهد کاهش آمار بستری ها و فوتی ها در سنین بالا باشیم و ایمنی نسبی در سطح استان حاکم شود.

رئوفی افزود: واکسیناسیون نقش بسزایی در کاهش آمار مرگ و میر کرونا دارد و مطالعات علمی بر این مهم صحه گذاشته است.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونای هرمزگان افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان از ظرفیت صداوسیما و رسانه های جمعی برای ترغیب مردم به تزریق واکسن جهت ایجاد ایمنی نسبی در استان بهره گیرد.