آغاز نفوذ هوای سرد به کشور / بارش باران از روز اول زمستان

کارشناس هواشناسی گفت: همزمان با شروع زمستان از فردا تا یکشنبه هفته آینده، با نفوذ هوای سرد به کشور کاهش دما در برخی استان‌ها پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران: کارشناس هواشناسی گفت: همزمان با شروع زمستان از فردا تا یکشنبه هفته آینده، با نفوذ هوای سرد به کشور کاهش دما در برخی استان‌ها پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، شمال فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان، بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود گفت: در مناطق جنوبی کشور بارش باران همراه با رعد و برق است.

او ادامه داد: ورود گرد و خاک عراق به استان‌های کرمانشاه ایلام و خوزستان طی امشب انتظار می‌رود.

ضیائیان یادآور شد:همزمان با شروع زمستان از روز چهارشنبه تا یکشنبه با نفوذ هوای سرد کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور اتفاق می‌افتد.

او گفت: روز چهارشنبه و پنجشنبه شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل خزر بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می شود و روز جمعه بارش در استان‌های ساحلی خزر شدت خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: روز شنبه با ورود سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و سواحل شمالی، مناطق غرب حوالی زاگرس مرکزی ، برخی نقاط مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش برف و باران پیش بینی می شود.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و وزش باد و در بعد از ظهر قسمتی ابری تا نیمه ابری است. بیشترین دمای تهران به ۱۱ درجه و کمترین آن به صفر درجه می رسد.