استاندار: طرح کیفیت بخشی کنکور برای دانش آموزان هرمزگان اجرا می شود

استاندار هرمزگان در راستای ارتقای جایگاه و رتبه دانش آموزان این استان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها گفت: آزمون های ارزیابی در قالب طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری استان، با جدیت و به شکل حضوری و مطابق با شرایط آزمون سراسری برگزار شود.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش هرمزگان با اشاره به اهمیت طرح کیفیت بخشی آموزش دانش آموزان کنکوری استان افزود: مسیر و ساختار مشخصی برای مشاوره و پشتیبانی از دانش آموزان کنکوری استان، تعریف و این روند تداوم داشته باشد.

وی با موافقت با پیشنهادهای اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان در خصوص تجهیز آزمایشگاه‌ها، کارگاه ها و کتابخانه‌های مدارس بر ضرورت تامین تجهیزات با کیفیت در این خصوص تاکید کرد و بیان داشت: دیگر پیشنهادای در خصوص بسته های تشویقی، همکاری دانشگاه‌ها در آماده‌سازی دانش آموزان برای شرکت المپیادها، همکاری اساتید دانشگاه‌ها در اجرای طرح خیران علمی، بورسیه تحصیلی دانش آموزان، تجهیز خوابگاه ها و امکانات در مدارس شبانه‌روزی و راه‌اندازی و تجهیز قرائت خانه ها در مناطق مختلف استان نیز اجرایی شوند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم تمرکز و توجه ویژه به معلمان، تصریح کرد: معلمان محور تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و معلمانی که در طرح کیفیت بخشی موفق عمل کنند، باید به خوبی مورد تشویق قرار گیرند.

وی در ادامه ضمن بررسی فضاهای آموزشی شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس بر ضرورت احداث مدارس بسیار بیشتر باتوجه به جمعیت گسترده ساکن در این شهرک تاکید کرد و گفت: احداث مدارس جدید در این شهرک توسط اداره های کل نوسازی مدارس و راه وشهرسازی با همکاری صنایع بزرگ استان و همچنین خیران پیگیری و تلاش شود تا مهرماه تعدادی از مدارس آماده بهره‌برداری شوند.

دوستی با بیان اینکه احداث هنرستان‌ تخصصی نیز در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس جانمایی و اجرایی شود، خاطرنشان کرد: همچنین گزارشی در مورد وضعیت کلی زمین های واگذار شده جهت احداث مدارس غیرانتفاعی ارائه و زمین هایی که معطل مانده اند، تعیین تکلیف شوند.