آغاز ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی از دوشنبه/ چطور به نتایج، اعتراض کنیم؟

پذیرفته‌شدگان آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی از دوشنبه (۲۳ مرداد ماه) به مدت ۱۰ روز برای ثبت نام در این مدارس فرصت دارند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی روز نهم تیرماه سال جاری با شرکت ۲۶۹ هزار و ۴۹۲ دانش‌آموز برخلاف سال‌های گذشته به صورت متمرکز توسط وزارت آموزش و پرورش طراحی و در سطح کشور برگزار شد.

در همین راستا ۱۰۰ سوال از کتب پایه نهم دوره اول متوسطه طرحی شده بود و دانش آموزان ۱۲۰ دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند.

نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی صبح امروز اعلام شد و دانش آموزان می‌توانند با ورود به پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir و انتخاب نقش “دانش آموز” و وارد کردن مشخصات هویتی نظیر کدملی، از نتایج مطلع شوند.

پذیرفته شدگان باید از روز دوشنبه ۲۳ مرداد تا روز چهارشنبه اول شهریور ماه به مدرسه محل قبولی خود مراجعه و ثبت نام کنند.

عدم مراجعه در بازه زمانی اعلام شده به منزله انصراف از ثبت نام است و برابر با ضوابط نسبت به ثبت نام دانش آموزان جایگزین اقدام می‌شود.

همچنین امکان اعتراض نسبت به نتایج این آزمون وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند از امروز تا دوشنبه ۲۳ مردادماه پس از مشاهده نتایج آزمون از طریق پنجره واحد خدمات آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir درخواست تجدید نظر خود نسبت به نتایج این آزمون را با انتخاب نوع درخواست تجدید نظر، ثبت کنند.

می‌توان گفت در این آزمون حدودا ۷۰ هزار نفر یعنی بیش از ۶۳ هزار دانش آموز در مقطع پایه دهم نظری و افزون بر ۶۵۰۰ نفر در مقطع پایه دهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای پذیرفته شدند که ۱۵ درصد از پذیرفته‌شدگان از دانش‌آموزان روستایی بودند.

به گفته عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، تنها ۲۶ درصد از شرکت کنندگان آزمون پایه دهم مدارس نمونه دولتی قبول شده‌اند.

وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: آزمون ورودی مدارس دوره دوم آموزش متوسطه نمونه دولتی برای جذب دانش آموزان پایه دهم برای ورود به ۷۴۶ دبیرستان و ۷۴ هنرستان نمونه دولتی برگزار شد. ۲۶ درصد از شرکت کنندگان در این آزمون قبول شدند و ۱۵ درصد از کل پدیرفته‌شدگان، دانش آموزان روستایی هستند.