استاندار: ایجاد ۳۱ هنرستان در هرمزگان برنامه‌ریزی شده است

استاندار هرمزگان گفت: برای ایجاد و راه‌اندازی ۳۱ هنرستان جوار صنعت در بازه زمانی چهار ساله برنامه‌ریزی شده است که تا کنون تعدادی از آنها آغاز بکار کرده‌اند.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی دوستی روز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه صنعت نفت بندرعباس اظهار داشت:‌ امیدوارم براساس تفاهم نامه‌هایی که با صنعت منعقد می‌کنیم بتوانیم شرایط بکار گیری دانش آموزان این مدارس را در صنایع فراهم کنیم.

وی یادآور شد:‌ هنرستان‌های فولاد، بهیاری، پالایش و معدن از جمله هنرستان‌هایی هستد که کار خود را آغاز کرده‌اند و این‌ها زمانی ارزش دارد که تجهیزات مناسبی داشته باشند.

وی اضافه کرد:‌ اگر بنا باشد دانش آموزان را تنها سرگرم تعدادی رشته کنیم، خروجی لازم را نخواهد داشت،‌ بنابراین تجهیز آن‌ها هم جزو برنامه‌های ماست.

رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد:‌ همچنین تقویت دانش آموزان برای کنکور و انتخاب تعدادی از آنان برای اجرای برنامه‌های ویژه که بتوان سهم این استان را در رتبه‌های زیر ۱۰۰ زیر ۵۰۰ و زیر یک هزار را تا می‌توان بالا برد از برنامه‌های حوزه آموزش است.

دوستی با بیان اینکه بازگشت دانش آموزان به مدرسه‌ها آرامش دهنده است، گفت: طرفدار آموزش دولتی‌ام و باید امکانات در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بدون هیچگونه تبعیضی بتواند نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان اقدام کند.

وی تصریح کرد:‌ امسال سال سخت معلم ها است و باید توان بالایی گذاشته و بچه ها را به روال اصلی بازگردانند که لازم است در این راستا در کنار معلمان قرار گیریم.وی تصریح کرد:‌ امسال سال سخت معلم ها است و باید توان بالایی گذاشته و بچه ها را به روال اصلی بازگردانند که لازم است در این راستا در کنار معلمان قرار گیریم.

استاندار هرمزگان گفت: معلم‌های پرورشی باید به بچه ها کمک کنند تا سریع‌تر به روال اصلی بازگردانند که کار سختی است و در این مسیر کنار مسوولان آموزش و پرورش و معلمان هستیم.