استاندار سابق هرمزگان: این استان نیاز به توجه ویژه دارد / درخشان ترین دوره کاری ام در هرمزگان رقم خورد

استاندار سابق هرمزگان گفت: این استان مانند سایر استان ها نیست بلکه با وجود ظرفیت های عظیم اقتصادی و سرمایه گذاری علاوه بر نقش محلی، در حوزه ملی و حتی بین المللی نیز تاثیرگذار بوده که نیاز به توجه ویژه دارد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز دوشنبه در آیین معرفی استاندار جدید هرمزگان که با حضور وزیر کشور در تالار آوینی شهر بندرعباس برگزار شد، افزود: هرمزگان استانی فرا خشک است که توانستیم ۵٠ درصد آب شرب از آب شیرین کن ها تامین کنیم تا آب سدهای میناب به مردم این مناطق اختصاص یابد و بتوانتد قدمی در راستای تولید و رونق کشاورزی بردارند.

وی از استاندار فعلی به عنوان نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خواست: با همکاری وزیر نیرو برای تامین ۵٠ درصد باقی مانده آب شرب نیز از ظرفیت آب شیرین کن ها استفاده کنند تا آب های جاری و سدها به کشاورزی اختصاص یابد.

استاندار سابق هرمزگان اظهارداشت: در بخش فولاد استان نیز از ۶ میلیون تن تولید در چهار سال اخیر به افزون بر ۱۳ میلیون تن رسیده است که تا چهار سال آینده اصفهان و خوزستان را پشت سر خواهدگذاشت و به قطب تولید فولاد تبدیل می شود.

همتی ادامه داد: در مناطق شرقی هرمزگان نیز با افتتاح پالایشگاه ها و راه اندازی خط نفت گوره به جاسک و در مناطق غربی با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در پارسیان، استعداد این مناطق بویژه در شرق که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هست، شکوفا شده است.

وی ابرازداشت: بنگاه های اقتصادی در این چند سال اخیر خوب پای کار بودند و توانستیم با کمک این بنگاه ها در زمینه ورزش و درمان تغییرات مثبتی را ایجاد کنیم، همچنین سامان دهی پساب و فاضلاب بندرعباس از شاخص ترین عملکرد های مثبت صنایع بود که جای قدردانی دارد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: هرمزگان از استعدادهای سرمایه گذری بسیاری برخوردار است که باید از این ظرفیت استفاده شود و سرمایه گذاران را تشویق به ورود به استان کنیم و کار را به بخش خصوصی بسپاریم.

همتی گفت: ایجاد شهرهای جدید در استان هرمزگان را در برنامه داشتیم و از وعده یک میلیون مسکن رییس جمهوری نزدیک به ۴۰ هزار مسکن را به این استان تخصیص دهیم و به توصیه رهبرمعظم انقلاب جزیره ها را گسترش دهیم که امیدواریم در دوره جدید این برنامه ها محقق شود.

🔹درخشان ترین دوره کاری ام در هرمزگان رقم خورد

استاندار سابق هرمزگان گفت: خدا را شاکرم که توفیق خدمت در این استان را داشتم و به لطف خداوند و همراهی همه قشرهای مردمی در استان، درخشان ترین دوره کاری در هرمزگان رقم خورده است.

همتی گفت: مردم هرمزگان همواره به پای نظام و انقلاب ایستادند و در همه شرایط چه در دوران جنگ نظامی و چه جنگ اقتصادی پایبند نظام بودند.

وی بیان داشت: باید از همه استعدادها استفاده کرد که این ضعفی است که در کشور وجود دارد اگر از همه نیروهای مستعد استفاده کنیم دیگر حرفی از بومی و غیر بومی به میان نمی آید.

استاندار سابق هرمزگان اظهارداشت: آمار همه عملکردها وجود دارد که با توجه به شرایط تحریم و کرونا تمام تلاش های خود را برای آبادی این استان به کار بسته ایم.