استاندار هرمزگان: بندرعباس نیاز فوری به بیمارستان صحرایی دارد

کمک‌های وزارت بهداشت در تامین منابع مالی و کیت‌های تشخیص کرونا، تامین دارو و واکسن کرونا در هرمزگان، می توانیم شرایط مطلوبی در استان داشته باشیم.

استاندار هرمزگان گفت: برای مقابله با شرایط بحرانی کرونا در استان باید هرچه سریع تر بیمارستان صحرایی در شهر بندرعباس برپاشود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، فریدون همتی روز سه شنبه در نشست فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان که با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، باتوجه به قرار داشتن هرمزگان در پیک پنجم شیوع بیماری کرونا افزود: با همدلی و همراهی موجود در هرمزگان، تلاش و همکاری خوبی برای عبور از این وضعیت و همچنین انجام واکسیناسیون کرونادر حال انجام است.

وی با اشاره به روند ساخت بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، ادامه داد: با دستور رییس ستاد کل نیروهای مسلح، عملیات ساختمانی این بیمارستان به سرعت تکمیل و با کمک وزارت بهداشت تجهیز خواهدشد و این بیمارستان به گونه ای طراحی شده که تا ۲۲۰ تخت در آن قابل ایجاد است که به ظرفیت درمانی هرمزگان افزوده می شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس نیز در وضعیت خوبی به لحاظ پیشرفت فیزیکی قرار دارد و تا مهرماه سالجاری در مرحله نخست، ۲۲۰ تخت این بیمارستان قابل بهره‌برداری است و با پیگیری های صورت گرفته افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این بیمارستان اختصاص یافته است.

همتی به اضافه شدن ۲ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت درمانی هرمزگان در چهار سال اخیر اشاره کرد و گفت: بخشی از این تخت‌ها به بهره‌برداری رسیده و بخشی دیگر نیز در قالب بیمارستان‌های جدید درحال احداث است.

وی با قدردانی از توجه ویژه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، خاطرنشان کرد: با کمک‌های وزارت بهداشت در تامین منابع مالی و کیت‌های تشخیص کرونا، تامین دارو و واکسن کرونا در هرمزگان، می توانیم شرایط مطلوبی در استان داشته باشیم.

نشست فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هرمزگان درحال برگزاری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز که از شب گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در درمان و قرنطینه خانگی است به صورت ویدئو کنفرانس در این نشست حضور دارد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بامداد سه شنبه و پس از حضور در سیستان و بلوچستان از زاهدان وارد بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان قرار گرفت.