استاندار هرمزگان: رعایت پروتکل ها در هرمزگان به ۶۰ درصد رسید/مدارس غیرحضوری و آنلاین بازگشایی می‌شوند

استاندار هرمزگان گفت: طبق پایش ها، هر زمان مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، شیوع بیماری کرونا نیز کاهش یافته است و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان و رسیدن آن به نزدیک ۶۰ درصد طی هفته‌های اخیر، موجب کاهش ۳۰ درصدی تعداد بیماران سرپایی و کاهش ۲۰ درصدی بستری های مبتلا به کرونا شده است.

به گزارش تیلا نیوز، فریدون همتی صبح امروز (۶ شهریورماه) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: پس از سه ماه فشار سخت و سنگین شیوع کرونا در استان هرمزگان که به علت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۴۰ درصد ایجاد شد، طی هفته‌های اخیر به دلیل اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۶۰ درصد نزدیک شده است، اثر آن در کاهش تعداد بیماران، مراجعین و بستری های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: طبق پایش ها، هر زمان مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، شیوع بیماری کرونا نیز کاهش یافته است و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان و رسیدن آن به نزدیک ۶۰ درصد طی هفته‌های اخیر، موجب کاهش ۳۰ درصدی تعداد بیماران سرپایی و کاهش ۲۰ درصدی بستری های مبتلا به کرونا شده است.

استاندار هرمزگان افزود: مردم بزرگوار برای ایمنی یافتن در برابر با کرونا، باید همچنان همه اقدامات توصیه شده به عنوان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که از جمله آن استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری، بیشتر ماندن در خانه، خودداری از حضور در تجمعات، عدم برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها و مجالس ترحیم و ختم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بازارها، اصناف، واحدهای تولیدی، طرح‌های عمرانی، بنگاه‌های اقتصادی، ادارات، بانک‌ها و همه مشاغل است.

همتی با بیان اینکه استان هرمزگان به لحاظ تامین داروی مورد نیاز و تخت بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا دارای شرایط مطلوب است، تصریح کرد: اما امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، از این ظرفیت‌ها استفاده نشود.

وی با اشاره به نگرانی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در خصوص اینکه برخی بیماران مبتلا به کرونا که پزشک تشخیص می‌دهد، چند روز باید بستری شوند، اصرار دارند، بستری نشوند و به خانه بروند، گفت: نمونه‌های بسیاری داشته‌ایم که دستور پزشک برای بستری شدن را رعایت نکرده‌اند و به خانه رفته اند که وضعیت بیماری آنان وخیم شده و متاسفانه به فوت بیمار انجامیده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا، باید حتما دستور پزشک و آنچه که تشخیص داده را دقیقا رعایت کنند.

همتی اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در زمینه تخت بیمارستانی در هرمزگان نداریم و بیماران می‌توانند تا هر زمان که پزشک تشخیص دهد، بستری شوند.

وی اضافه کرد: توجه به رعایت دستور پزشک، نشان از فرهنگ و اهمیت قائل شدن به تشخیص تخصصی پزشک دارد و افراد مبتلا به کرونا باید حتما موارد مربوط به بستری و قرنطینه دو تا سه هفته‌ای را رعایت کنند و این رعایت دستورات پزشکی تضمین کننده سلامتی خود، خانواده و دیگران است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: در زمینه مدارس نیز در گام اول در مهر ماه، مدارس به صورت آموزش غیرحضوری و آنلاین بازگشایی می‌شوند.