استاندار هرمزگان: محدودیت برای واکسن نزده‌ها در هرمزگان اعمال شود

استاندار هرمزگان گفت: درخواست داریم محدودیت‌های بیشتری برای افرادی که واکسن نزده‌اند، اعمال شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی دوستی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با نشست ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، عنوان کرد: در مناطق متأثر از زلزله در فین و رضوان استان هرمزگان، تاکنون ۹۵ درصد مردم در این مناطق دوز اول واکسن کرونا و ۸۲ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه نیز عملیات غربالگری در مناطق زلزله‌زده آغاز شد که تاکنون مورد جدیدی از ابتلا به کرونا در این مناطق یافت نشده است.

استاندار هرمزگان افزود: ۴۲ هزار کیت تشخیص سریع کرونا به مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان اختصاص یافت و علاوه بر آن کیت های جدید نیز امروز تحویل خواهد شد.

دوستی تصریح کرد: همچنین کاروان سلامت با تمام تجهیزات پزشکی از امشب در مناطق زلزله‌زده مستقر خواهد شد.

وی گفت: واکسیناسیون سرخک هم در مناطق متأثر از زلزله به صورت مراجعه خانه به خانه انجام شد و ۹۶ درصد استان هرمزگان از نظر واکسیناسیون سرخک پوشش داده شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اعمال محدودیت در اصناف و مشاغل مختلف برای افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده بودند، موجب افزایش واکسیناسیون در این افراد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اقتصاد استان هرمزگان بیشتر بر پایه خدمات است و در حال حاضر در فصل مناسب ارائه خدمات در هرمزگان قرار داریم از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درخواست داریم که اجازه دهد محدودیت بیشتری برای افرادی که واکسن نزده‌اند اعمال کنیم تا فرصتی برای فعالیت‌های اقتصادی به ویژه در زمینه خدمات در استان هرمزگان ایجاد شود.