مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد؛

افزایش دما در هرمزگان / تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در بندرعباس و شرق استان

با توجه به افزایش گرما و احتمال گرد و غبار رقیق بویژه در روز جمعه از ترددهای غیر ضرور در ساعات گرم روز خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: از فردا پنجشنبه تا روز شنبه افزایش باد گرم و خشک شمال شرقی در پی تشدید بادهای ۱۲۰ روزه در شرق استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تیلا نیوز، مهرداد حسن زاده ضمن اعلام این خبر افزود: طی روزهای یاد شده افزایش محسوس دما بین ۳ تا ۷ درجه سلسیوس و احتمال گرد و غبار در مناطق خشکی و با تاکید بر مرکز و شرق استان به ویژه در شهرهای بندرعباس، میناب، رودان و بشاگرد را خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی از تاثرات ورود این سامانه گرم به استان خواهد بود که به هم استانی های عزیز توصیه می شود صرفه جویی در مصرف آب و برق بویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود، در صورت قرار گرفتن در فضای باز، از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و … استفاده شود.

حسن زاده تصریح کرد: با توجه به افزایش گرما و احتمال گرد و غبار رقیق بویژه در روز جمعه از ترددهای غیر ضرور در ساعات گرم روز خودداری شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به وزش باد گرم و خشک و احتمال خطر آتش سوزی در مراتع و مزارع، تمهیدات لازم از سوی عوامل مربوطه صورت پذیرد.