تأثیر مخرب ماهواره‌های ناموفق بر میدان مغناطیسی زمین

محققان می‌گویند ماهواره‌هایی که ناموفق عمل کرده و سقوط می‌کنند، بر میدان مغناطیسی زمین تاثیر می‌گذارند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه جدید نشان داده است که آتش گرفتن ماهواره‌ها هنگام سقوط به زمین ممکن است میدان مغناطیسی آن را تضعیف کند و در بدترین حالت ممکن است منجر به از بین رفتن بخشی از جو سیاره ما شود. این ها یافته‌های یک تحقیق جدید به قلم فیزیکدان سیرا سالتر هانت است که در مورد پیامد‌های خطر رشد سقوط ماهوار‌های غول پیکیر مانند ماهواره استارشیپ ایلان ماسک هشدار داده است‌.

این اتفاقات در حال حاضر مشکلاتی را برای اخترشناسان ایجاد می‌کنند، زیرا می‌تواند به طور منظم با تلسکوپ‌های رادیویی و تصاویر کیهانی تداخل کند و همچنین خطر برخورد را برای فضاپیما‌های دیگر ایجاد می‌کنند، اما بزرگ‌ترین مشکل زمانی است که این ماهواره ها از بین می‌روند.

بیشتر ماهواره‌ها در جو زمین می‌سوزند تا میزان زباله‌های فضایی شناور را کاهش دهند، اما این امر منجر به آلودگی فلزات تبخیر شده می‌شود. در حال حاضر، مشخص نیست که گرد و غبار فضاپیما در نهایت به کجا ختم می‌شود، اما خانم سالتر هانت معتقد است که ممکن است این گرد و غبار در نهایت به یونوسفر فوقانی، ناحیه‌ای از جو که بین ۵۰ تا ۴۰۰ مایل بالاتر از سطح قرار دارد، برسد.

خانم سالتر هانت ابراز نگرانی کرد که گرد و غبار مغناطیسی مشکلاتی را ایجاد کند، اگرچه دانشمندان مخالفند، اما حتی اگر افزایش سطح تشعشعات منجر به از بین رفتن جو سیاره زمین شود، خود خانم سالتر هانت معتقد است که این اتفاق قرن‌ها و چه بسا هزاران سال طول خواهد کشید.