تداوم سرمای هوا و وزش باد شدید در هرمزگان/ احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی / سامانه بارشی جدید روز سه‌شنبه از سمت غرب وارد هرمزگان خواهد شد

بامداد امروز کمینه دمای هوا در حاجی آباد به صفر و در شهر بندرعباس به ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بامداد امروز حاجی آباد با کمینه دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود و کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با ۱ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۸ درجه بالای صفر رسید.

کمینه دمای هوا در شهر‌های سردشت بشاگرد (۳ درجه)، بستک (۶ درجه) و رودان (۷ درجه) نیز تک رقمی شد.

هوای سرد طی امروز و بامداد فردا به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان ماندگار خواهد بود و توصیه می‌شود که کشاورزان تمهیدات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما اتخاذ کنند.

از فردا یکشنبه تا اواسط هفته جاری با افزایش ابرناکی در سطح استان، افزایش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

با تداوم فعالیت سامانه پرفشار سرد، امروز به ویژه طی ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی پدیده غالب است.

آب‌های تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان و شرق خلیج فارس نیز مواج و متلاطم است و سرعت وزش باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به یک و نیم متر می‌رسد.

وزش این باد‌ها تا ظهر فردا یکشنبه تداوم خواهد داشت و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری و سایر شناور‌ها نیز با احتیاط تردد کنند.

امروز در مناطق غربی خلیج فارس و فردا یکشنبه در برخی نقاط غربی استان افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

پیش آگاهی مهم:

روز سه شنبه ۲۷ دی یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد هرمزگان خواهد شد و به تدریج تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ دی همه مناطق استان را در بر خواهد گرفت.

این سامانه سبب رگبار باران، رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد خواهد شد.

تغییرات احتمالی اطلاع رسانی خواهد شد.