از ابتدای طرح سفر‌هایی دریایی نوروز امسال؛

جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر دریایی در هرمزگان

از ابتدای طرح سفر‌هایی دریایی نوروز امسال دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۶ مسافر در بنادر هرمزگان جابه‌جا شده اند.

به گزارش تیلا نیوز، حسین عباس‌نژاد رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: از ابتدای طرح سفر‌هایی دریایی نوروز امسال تا پایان روز هفتم دو میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۶ مسافر در بنادر هرمزگان جابه‌جا شدند که از این شمار یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۷۳۷ نفر از طریق بنادر مسافری وارد جزایر استان شده‌اند.

وی گفت: از این تعداد مسافر ۸۰۰ هزار و ۵۰ نفر بین بنادر پهل، لافت و جزیره قشم جابه‌جا و ۱۸۹ هزار و ۸۳۱ مسافر نیز از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به مقاصد جزایر قشم و هرمز رفت‌و آمد کرده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: این تعداد مسافر و گردشگر به وسیله ۴۱ هزار و ۷۶۰ شناور تفریحی و ۱۹ هزار و ۲۱۸ شناور مسافری در مسیر‌های دریایی استان هرمزگان تردد کرده‌اند.

عباس‌نژاد با اشاره به جابه‌جایی ۴۴۲ هزارو ۲۲۸ دستگاه خودرو از طریق شناور‌های لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس، آمار تردد مسافران از اسکله شهید ذاکری قشم را نیز ۱۷۳ هزار و ۹۹۶ مسافر اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای طرح سفر‌های دریایی نوروز ۱۴۰۳ تا پایان هفتمین روز فروردین‌ماه جاری نیز ۴۴۴ هزارو ۱۰۰ گردشگر از جنگل‌های حرا، جزایر کیش، لنگه دیدن کرده‌اند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان در خصوص آمار سفر‌های دریایی هفتمین روز فروردین ماه امسال نیز گفت: در این روز ۲۱۰ هزارو ۱۵۸ مسافر و ۲۵ هزارو ۲۱۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری جابه‌جا شدند.

طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفندماه پارسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ادامه دارد.

در اجرای این طرح در مجموع ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری به منظور جابه‌جایی۱۳ هزار و ۷۲۸ مسافر و گردشگر و حمل یک‌هزار و ۸۹۲ خودرو فعال شده است.