جشنواره فرهنگی هنری امید فردا در قشم برگزار شد

چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری امید فردا در راستای تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و رویکردهای تحول آفرین در تربیت هنری، زیبایی شناختی و رویکرد مدرسه محوری توسط معاونت فرهنگی،اجتماعی و گردشگری با همکاری آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش تیلا نیوز نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم، مدیر امور فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: در این جشنواره دانش‌آموزان در بسیاری از رشته‌های هنری نظیر آفرینش‌های ادبی و فرهنگی، رسانه و فضای مجازی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای آوایی، سرود، هنرهای دستی و تجسمی بر اساس علاقه‌مندی خود به رقابت پرداختند.

مجتبی سلیمی ادامه داد: این رقابت در ۷۹ مدرسه قشم برگزار شد و دانش‌آموزان برتر پس از طی مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، براساس سهمیه تعیین شده به مرحله استانی راه یافتند.

به گفته وی دانش آموزان در بخش نقالی، نمایشنامه خوانی، نمایش عروسکی، نمایش صحنه ای، سرود محلی و تلفیقی، و موسیقی به صورت تک نوازی و همنوازی به صورت حضوری و بقیه رشته ها به صورت مجازی به رقابت پرداختند.

سلیمی خاطرنشان کرد: این معاونت به منظور ایجاد روحیه همکاری، رقابت و نشاط دانش آموزان در کنار علم آموزی، اقدام به برگزاری جشنواره ها و مسابقات مختلف می نماید که یکی از رویداد های مهم هنری در چند سال اخیر، جشنواره فرهنگی هنری فردا بوده است.

مدیر امور فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در بخش نقالی ۵۳ دانش آموز، در بخش نمایش ۳۰ گروه، در بخش سرود ۲۰ گروه و در بخش موسیقی ۳۱ نفر شرکت داشتند.

لازم به ذکر است که موضوعات چهل و دومین جشنواره فرهنگی هنری فردا شامل مکتب حاج قاسم، فردای بدون استکبار، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، رفیق شهیدم، اربعین و ایران بود.