حریرچی: جبهه اصلی مقابله با ویروس کرونا در پیک پنجم جنوب کشور است/ ۲۴ درصد کل بستری‌های کشور در ۳ استان جنوبی است

هرمزگان ۱۱ درصد، کرمان ۹ درصد و سیستان و بلوچستان ۴ درصد کل موارد بستری کشور را تشکیل می‌دهد یعنی ۲۴ درصد کل بستری‌های کشور از این سه استان است در حالی که فقط ۶ تا ۷ درصد جمعیت کشور را دارند.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: جبهه اصلی مقابله با ویروس کرونا در پیک پنجم جنوب کشور است چرا که ۳ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان فقط ۶ تا ۷ درصد جمعیت کشور را دارند اما ۲۴ درصد کل بستری‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی که به هرمزگان سفر کرده است، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری و در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار کرد: در سطح کشور با یک افزایش بسیار جدی شمار مبتلایان و شمار بستری‌ها مواجه هستیم به طوری که ۱۴۱ شهر (۳۲ درصد) شهرهای کشور قرمز هستند.

وی افزود: ۳۲۹ شهر قرمز و نارنجی هستند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت در هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد سرپایی مثبت جدید کرونا شناسایی شده و بیش از ۱۰ هزار بستری مثبت داشته‌ایم و ۱۰۰۸ فوتی مثبت نیز به ثبت رسیده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: افزایش ۴۰ درصدی موارد مثبت سرپایی، ۱۷ درصدی بستری مثبت و ۱۰ درصدی افزایش فوت مثبت را داشته‌ایم.

وی با بیان این که جبهه اصلی مقابله با کرونا در موج جدید از جنوب کشور است، گفت: هرمزگان ۱۱ درصد، کرمان ۹ درصد و سیستان و بلوچستان ۴ درصد کل موارد بستری کشور را تشکیل می‌دهد یعنی ۲۴ درصد کل بستری‌های کشور از این سه استان است در حالی که فقط ۶ تا ۷ درصد جمعیت کشور را دارند.