در مسیر اشتغالزایی/ دانش آموزان بندرعباس در رشته‌های جدید صنایع شیمیایی و متالوژی ثبت‌نام کردند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: امسال برای نخستین بار چند رشته جدید در هنرستان‌های فنی راه‌اندازی شده که دانش‌آموزان در تمامی این رشته‌ها از جمله صنایع شیمیایی و متالوژی ثبت نام کردند.

به گزارش تیلا نیوز، حسن خدامی افزود: رشته‌های ترومکانیک و ماشین افزار هم از رشته های جدید هنرستانی است که مورد استقبال قرار گرفته است.

وی ادامه داد: محل رشته های صنایع شیمیایی و متالوژی در هنرستان شهید دارا مجاور اسکله شهید باهنر تعیین شده و هنرستان شهید رجایی در خیابان فرودگاه نیز برای رشته های ترومکانیک و ماشین افزار پیش بینی شده است.

این مسئول یادآور شد: در ابتدا قرار بود هر چهار رشته در محل استانداری قدیم که بدون استفاده است راه اندازی شود اما اداره کل نوسازی مدارس استحکام آن را تایید نکرد که برای امنیت جان دانش آموزان ، محل های دیگری برای این رشته ها پیش بینی شد.

خدامی ظرفیت پذیرش دانش آموز در هر یک از رشته های جدید را بین ۱۶تا ۱۸نفر اعلام و اضافه کرد: فارغ التحصیلان این رشته ها پس از گرفتن دیپلم متوسطه، تکنسین‌های ماهری برای صنایع استان خواهند بود و از هم اکنون زمینه اشتغال آنها فراهم است و در صورت تمایل به ادامه تحصیل، امکان ورود به دانشگاه را نیز دارند.

معاون آموزش و پرورش استان اضافه کرد: بر اساس توافق قبلی، تجهیزات و نیروی آموزشی مورد نیاز این هنرستان ها را صنایع وابسته به وزارت نفت و فولاد هرمزگان تامین می کنند که انتظار می رود تا اول مهرماه این تعهد اجرایی و محقق شود.