دلیل آمار بالای اومیکرون در هرمزگان چیست؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، موجود بودن کیت تشخیصی اومیکرون در هرمزگان و انجام تست غربالگری اومیکرون از تمامی موارد کرونا مثبت در هرمزگان را علت بالا بودن شمار افراد شناسایی شده اومیکرون در هرمزگان عنوان کرد.

به گزارش تیلا نیوز، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شاید شمار بالای موارد شناسایی شده اومیکرون در هرمزگان این برداشت را ایجاد کند که این بیماری در هرمزگان بیش از دیگر استان‌های کشور است اما الزاما این گونه نیست چرا که یک مرکز تشخیصی مرجع ویروس شناسی در هرمزگان فعال است که دیگر نیازی برای ارسال نمونه‌ها به تهران برای تشخیص اومیکرون نیست و در استان این فرآیند تشخیصی در زمان کوتاهی انجام می‌شود.

وی افزود: کیت تشخیص اومیکرون در هرمزگان وجود دارد و ما بلافاصله از موارد مشکوک به کرونا در طول روز، تست اومیکرون نیز می‌گیریم و این باعث شده که ما در تشخیص موارد مثبت اومیکرون در کشور جلوتر از سایر استان‌هایی باشیم که تست‌هایشان را به تهران ارسال می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که موجود بودن کیت تشخیص اومیکرون در هرمزگان موجب شده تا سرعت شناسایی در استان بالا باشد و عمل قرنطیه و انجام تست از نزدیکان و دوستان فرد مبتلا نیز با سرعت انجام شود، خاطرنشان کرد: بالا بودن شمار افراد شناسایی شده نشانه تشخیص سریع و اقدام فوری برای شناسایی خوشه‌های ابتلا است که امکان مهار بیماری را در گام‌های اول شیوع می‌گیرد.

به گفته نوروزیان، تقویت آموزش و اطلاع رسانی و افزایش سرعت واکسیناسیون دوز سوم از دیگر اقداماتی است که برای مهار شیوع اومیکرون در استان در جریان است و تاکنون ۲۲۹ هزار نفر دوز سوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده‌اند.