سازمان بنادر بدنبال رشد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد/ بنادر ایران هنوز نسل دومی‌اند

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس گفت: امیدواریم شاهد سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در بنادر کشور باشیم و زمانی می توان صاحبان کالا و سرمایه گذاران را به سمت بنادر روانه کرد که در زمینه ترانزیت کالا، تعرفه خدمات و تسهیلات خوب و مناسبی ارایه شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از فارس، منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای عنوان کرد: یکی از فرصت های بسیار مناسب برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را در بنادر و پسکرانه آن است.

وی افزود: شاهد ارتقای بنادر دنیا به بنادر نسل سوم و چهارم هستیم اما بنادر ایران هنوز در مرحله بنادر نسل دوم قرار دارند و باید با برنامه ریزی مدون و صحیح در راستای ارتقای نسل بنادر کشور گام برداریم.

به گفته آرامی، برای این منظور باید معیارها و شاخص‌های مختلفی در بنادر ارتقا یابد که در بنادر نسل سوم با بهره مندی از حمل و نقل چندوجهی و نیازهای رو به رشد تجارت، فعالیت های بازاریابی و ارزش افزوده کالا همراه شویم.

نماینده مردم بندرعباس تصریح کرد: نسل سوم بنادر نقش مهمی در زنجیره حمل و نقل که بر پایه تولید و توزیع است، ایفا می کنند و از اهمیت بسیار بالایی در پویایی حمل و نقل کالا و ترانزیت برخوردار هستند و این زنجیره را به نوعی تکمیل می‌کنند.

آرامی گام بعدی ارتقای بنادر را تبدیل آنها به بنادر نسل چهارم ذکر کرد و درباره آن توضیح داد: دربنادر نسل چهارم، ضمن اتصال مناطق مختلف بندر با یکدیگر، بندر با سایر بنادر دنیا نیز در تعامل و همکاری در سطوح بین المللی خواهد بود و استفاده از سیستم تبادل الکترونیکی داده ها برای مدیریت و حمل و نقل نقش مهمی را ایفا می کند که امیدواریم شاهد سرمایه گذاری هرچه بیشتر بخش خصوصی در بنادر کشور باشیم.

وی بیان کرد: زمانی می توان صاحبان کالا و سرمایه گذاران را به سمت بنادر روانه کرد که در زمینه ترانزیت کالا، تعرفه خدمات و تسهیلات خوب و مناسبی ارایه شود.