سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: واکسیناسیون جزایر کوچک هرمزگان پایان یافت/قشم و کیش ادامه دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون افراد واجد شرایط در جزایر ابوموسی، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، سیری، لاوان و هندورابی انجام شده است

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (۲۹ مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر دیگر به جمع جانباختگان کرونا در هرمزگان افزوده شدند و شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و چهار نفر رسید.

وی با بیان اینکه با بستری شدن ۲۲۷ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۳۴۱ نفر رسید، تصریح کرد: اکنون ۱۳۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۵ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص واکسیناسیون مردم در جزایر کیش و قشم، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد واجد شرایط در جزایر ابوموسی، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، سیری، لاوان و هندورابی انجام شده است و در قشم و کیش نیز روند واکسیناسیون همچنان در حال انجام است و امیدواریم با دریافت سهمیه واکسن بیشتر، سرعت این روند افزایش یابد.

نوروزیان همچنین از واکسینه شدن ۸۳ و دو دهم درصد فرهنگیان در این استان خبر داد و اضافه کرد: بیشترین میزان واکسیناسیون فرهنگیان در شهرستان های خمیر، بستک و رودان انجام شده است و کمترین آمار واکسیناسیون فرهنگیان مربوط به ابوموسی، بندرلنگه، قشم و بشاگرد است.

وی در پایان گفت: اکثر افرادی که واکسینه نشده‌اند فرهنگیان غیر بومی بودند که به دلیل عدم سکونت در شهرستان محل خدمت حضور نداشتند تعداد فرهنگیان این استان را در مجموع ۳۴۳۸۶ نفر برشمرد که از این بین تاکنون ۲۸۶۱۱ نفر واکسینه شده اند.