سفرهای دریایی نوروزی به قشم و هرمز با ۳۵ شناور

مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: ۳۵ فروند شناور مسافری با سه‌ هزار و ۶۸۲ نفر گنجایش در بنادر مرکز و شرق این استان آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروز ۱۴۰۱ است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی‌ تختی مدیریت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهارکرد: به‌منظور تأمین و ارتقای ایمنی سفرهایی دریایی گردشگران تاکنون چندین جلسه با ارگان‌های همکار و بنادر زیرمجموعه، بازرسان اجرای طرح، همیاران ناجی و برج‌های کنترل برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به نشست‌های مستمر صورت گرفته و لزوم همکاری تمام بخش‌های مربوطه با استقرار اکیپ‌های نوروزی برای رفاه حال هموطنان و نیز اطلاع‌رسانی گسترده در این رابطه، در صورت ابلاغیه ستاد ملی کرونا از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ خدمات‌رسانی ویژه نوروز ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به هشدارهای مکرر حوزه سلامت مبنی بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس سویه‌های جدید کرونا، بیان کرد: با وجود آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای طرح تسهیل سفرهایی دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱، برگزاری طرح مذکور منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

محمدحسینی افزود: نیروهای حوزه حمل و نقل دریایی اماکنی از جمله خور آذینی، بندر کوهستک، ساحل مقسا، خور خلاصی، تالاب تیاب در شرق استان و بنادر شهید حقانی و هرمز در مرکز استان از آموزش‌های لازم در حوزه‌های ایمنی و مراقبتی برخوردار شده‌اند تا سفری خاطره‌انگیز و ایمن را در ایام نوروز برای هموطنان رقم زنند.

وی حفظ ایمنی و سلامت مسافران و گردشگران را از اهداف مهم سازمان بنادر عنوان کرد و گفت: به منظور حفظ ایمنی و سلامت هموطنان گرامی در تمام خورها و بنادر تفریحی حضور همیاران ناجی به‌صورت ۲۴ ساعته پیش‌بینی شده و رعایت الزامات بهداشتی و مراقبتی در تمام اماکن تفریحی و گردشگری بنادر شرق هرمزگان ضروری است.