استاندار هرمزگان خبر داد؛

فرمانداران ملزم به بررسی دقیق تأمین آب و برق مدارس شدند

استاندار هرمزگان گفت: اگر در آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه‌ای بدون آب و برق باشد، آب و برق فرمانداری آن شهرستان قطع می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی دوستی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: مشکلات حوزه آب و برق تمام مدارس استان باید تا پیش از شروع سال جدید تحصیلی برطرف شود و در این خصوص به تمام فرمانداران نیز نامه زده شده است.

وی گفت: فرمانداران ملزم به بررسی دقیق این موضوع و تأمین آب و برق مدارس هستند.

استاندار هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه ایمنی مدارس جزء مهم‌ترین نکاتی است که باید بررسی کامل شود گفت: رعایت نشدن ایمنی در مدارس و سهل انگاری در این خصوص به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و از این رو همه مسئولان بویژه مدیران مدارس باید با دقت و ظرافت بررسی و کاستی‌ها را رفع کنند.

استاندار هرمزگان گفت: قرارگاه مردم در بخش نوسازی مدارس کار خود را آغاز کرده است و فعالیت مستمر خواهد داشت.

مهدی دوستی بر تکمیل زیرساخت ها، شادابی و آمادگی فضای مدارس، آماده باش ناوگان سرویس دهی به معلمان و دانش آموزان، ایجاد رفت و آمد ایمن، ایمنی کامل محیط مدرسه و نظارت همه جانبه فرمانداران بر امور بازگشایی مدارس تاکید کرد.

وی آموزش را مهم‌ترین رکن توسعه هر جامعه دانست و گفت: مسائل آموزش و پرورش مرتبط با فرزندان ما و آینده استان و کشور است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با حساسیت انجام وظیفه کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به درخواست خانواده‌ها مبنی بر استفاده از سرویس مدارس افزود: باید با توجه به نیاز استان در شهر‌ها و روستاها، سرویس مدارس همزمان با بازگشایی مدرسه تامین و فعال شود تا دانش آموزان در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

مهدی دوستی تامین سرویس رفت و آمد معلمان فعال در بخش‌ها و مناطق روستایی را نیز مهم دانست و گفت: باید با برنامه ریزی، سهم معلمان در پرداخت هزینه‌های سرویس به حداقل و در حد امکان به حذف برسد تا معلمان بدون دغدغه و مشکل در کلاس درس حاضر شوند.

وی بر تامین به موقع کتب درسی هم تاکید کرد و گفت: براساس گزارش‌های دریافتی و ثبت سفارش، کتب مورد نیاز به استان رسیده است و از این رو باید در اول مهرماه هیچ دانش آموزی در استان بدون کتاب باقی نماند.

استاندار هرمزگان گفت: کیفیت بخشی به مسائل آموزشی باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد رشد سهم دانش آموزان هرمزگان در بین نفرات برتر کنکور شویم.

مهدی دوستی بر افزایش برنامه‌های دینی، فرهنگی و پرورشی در مدارس تاکید کرد و افزود: معلمان پرورشی با کار فرهنگی مستمر و خلاق بر نکات ظریف اخلاق و رفتار اسلامی، حفظ کرامت‌ها و حرمت‌های انسانی سفارش شده در دین ما، با ظرافت تمام تأکید کنند.