فضای نمایشگاهی بندرعباس آماده پذیرش بیماران کرونایی شد

فضای برگزاری نمایشگاه‌های هرمزگان در بندرعباس پس از نزدیک به سه روز فعالیت آماده پذیرش بیماران کرونا شده است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، اوایل همین هفته بود که فرمان استاندار هرمزگان برای آماده‌سازی یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی برای استفاده بیماران کرونا به اداره کل مدیریت بحران در سطح رسانه‌های هرمزگان منتشر شد و اکنون اولین مرحله از اولین محل آماده شده برای بستری بیماران کرونایی آماده است.

فضایی که به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان به محض رسیدن کپسول‌های اکسیژن خریداری شده در پایتخت می‌توان در صورت نیاز بیماران را در آن بستری کرد.

فضای نمایشگاهی بندرعباس آماده پذیرش بیماران کرونایی شد

مرحله اول این فضا شامل ۱۰۰ تخت بیمارستانی می‌شود که حاصل نزدیک به ۶۰ ساعت فعالیت شبانه‌روزی است، آن هم در مکانی که برای کار دیگری بوده است.

مهرداد حسن‌زاده ضمن تشکر از نفت ستاره خلیج فارس بابت کمکی که در راه‌اندازی این مجموعه کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: اداره‌های مختلف در این کار نقش داشته‌اند، کف نامناسب سالن مورد استفاده توسط کف ساب‌های اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان تمیز شده، ژنراتور برق توسط یکی از زیر مجموعه‌های وزارت نیرو در هرمزگان تامین شده، تجهیزات سرمایشی تعمیر و یا سرویس شده‌اند و کارهای مختلفی انجام شده تا فضایی که برای برپا کردن غرفه‌های نمایشگاهی است تبدیل به محلی برای شفای بیماران شود.

فضای نمایشگاهی بندرعباس آماده پذیرش بیماران کرونایی شد

اتاقک‌های بیماران به ردیف و مرتب در کنار هم برپا شده بودند و بناست محل اقامه نماز تبدیل به داروخانه این شفاخانه به سرعت آماده شده شود و کارگران در حال آماده‌سازی بخش دوم فضای نمایشگاه‌های بندرعباس برای بیماران کرونا بودند.

فضایی که با بنرهای بزرگی از همدیگر جدا شده و داربست‌های اتاقک‌های بیماران در حال نصب بود و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، آن قسمت هم ۳۰۰ تخت بیمارستانی برپا خواهد شد.

حسن‌زاده افزود: پس از بخش دوم بخش سوم هم در این مکان راه‌اندازی می‌شود و در مجموع حدود ۷۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونا در این مکان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان قرار می‌گیرد که احتمال نیاز برای استفاده از آنها پایین است اما برای مواقع اضطراری بایستی آماده باشند.

مهیا کردن ۱۰۰ تخت آن هم در زمانی نزدیک به ۶۰ ساعت کاری شبانه‌روزی و سخت است که مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: اگر ۲۴ ساعته کار نشود نمی‌توان چنین کاری کرد و می‌شد یک هزار و ۲۰۰ تخت را با هم آغاز کرد اما مهم رسیدن آنها برای استفاده در زمان نیازز است و به همین دلیل کار به صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی در صورت رسیدن کپسول‌های اکسیژن مرحله اول را تحویل می‌گیرد.

حتی برای چشمه‌های سرویس بهداشتی و سایه بان مورد نیاز در تابش شدید خورشید هم فکری کرده‌اند و ۱۸ چشمه جدید سرویش بهداشتی جدید ایجاد شده و قرار است راه‌رویی مسقف برای استفاده کنندگان از آنها ایجاد شود.

فضای نمایشگاهی بندرعباس آماده پذیرش بیماران کرونایی شد

علاوه‌بر این محل، مدیریت بحران استانداری هرمزگان در آماده‌سازی بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش را هم با نداجا همکاری دارد که حسن‌زاده در خصوص آن گفت:‌ نیروی دریایی ارتش تامین ۲ نیاز آب و برق را از استانداری هرمزگان خواسته است که آب یک روزه وصل شد و ۲ مگاوات برق موقت هم برای آن تامین شده است.

وی افزود: قرار داد تامین برق پایدار بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش هم منعقد شده که تا ۱۰ روز آینده به سرانجام می‌رسد.

کرونا این زمان را بحرانی کرده و اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان مشغول راه‌اندازی بیمارستان ۵۰ تختخواب خود است و علاوه بر آن بنا شده بنیاد برکت هم بیمارستان ۵۹ تختخوابی در بندرعباس راه‌اندازی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: این مجموعه‌های بیمارستانی به کمک دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می‌آیند و در صورت نیاز می‌توان از سالن‌های مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم برای ایجاد فضاهای بستری بیماران کرونایی استفاده کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: شاید به استفاده از این فضاها نیاز نشود اما بایستی پیش بینی و آینده نگری داشت در زمان لازم بتوان استفاده کرد.