فوری / وزیر نیرو راهی مناطق سیل زده شرق هرمزگان شد

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده به هرمزگان سفر کرده است پس از استقبال استانداراز ایشان ، راهی مناطق سیل زده شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، وزیر نیرو ضمن سفر به شرق استان، قرار است آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک و امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده را رصد و پایش کند و سپس درنشست ستاد مدیریت بحران استان شرکت می کند.

استاندار هرمزگان گفت: سیل آسیب های گسترده ای در بخش های مختلف استان به ویژه در شهرستان های میناب و رودان وارد کرده که هنوز رقم دقیق خسارت مشخص نیست و پس از ارزیابی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

مهدی دوستی پس از بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان‌های میناب و رودان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مناطق سیل زده و بررسی مسائل مربوط به سیلاب و جبران خسارت‌های ناشی از سیل، اظهار داشت: بخشی از خسارت‌ها مربوط به زیرساخت‌ها و بخشی مربوط به دارایی‌های مردم است که آسیب و خسارت‌های وارد شده به دارایی‌های مردم، در بخش‌های کشاورزی و منازل مسکونی است

وی بیان داشت: برآورد دقیق از میزان خسارت‌ها با حضور گروه های ارزیاب آغاز شده و با اضافه شدن گروهای جدید، کار برآورد خسارت‌ها در بخش کشاورزی و منازل مسکونی مردم، سرعت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: با بسیج و انتقال امکانات، با استفاده از راه حل های موقت و دائم، مشکلات زیرساخت‌ها در حال رفع است و با توجه به نیاز به تامین اعتبارات، پیگیری‌ها صورت می‌گیرد.

🔹همچنین احمد وحیدی وزیر کشور، صبح چهارشنبه به منظور بررسی وضعیت سیل هرمزگان وارد فرودگاه بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار هرمزگان و اعضای شورای تامین این استان قرار گرفت.

وزیر کشور پس از ورود به همراه استاندار راهی مناطق سیل زده هرمزگان در شرق استان شد تا از نزدیک از وضعیت مناطق شهری و روستایی که برای سیل دچار آسیب دیدگی شدید شده بررسی و در این زمینه مساعدت های لازم را به عمل آورد.

بارندگی اخیر بیش از یکهزار منزل مسکونی میناب را دچار آبگرفتگی کرد

بارندگی شدید در روزهای یکشنبه و دوشنبه در استان هرمزگان موجب آبگرفتگی معابر عمومی در میناب شد و بیش از هزار منزل مسکونی در این شهرستان را دچار آبگرفتگی کرد.

معاون استاندار و فرماندارویژه میناب گفت: بیش از یک هزار منزل در ۳۰محله این شهرستان درجریان بارندگی روزهای اخیر دچار ابگرفتگی شد.

مجید سلحشور افزود: درحال حاضر بیش از ۲۰ منزل مسکونی تخریب شده و شماری هم دیوار و بخشی دیوار آن ها تخریب شده است.

وی ادامه داد: بارندگی های اخیر به‌ویژه یکشنبه شب که به اوج خود رسیده بود، خسارت های زیادی در نواحی شمالی و روستاهای، حاج خادمی، دمشهر، نوبند، پشته علی آباد، گورزانگ و سایر روستاها وارد کرد.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیرساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که اسیب بسیاری دیدند.

این بارندگی موجب شد ۹۱ درصد ظرفیت سدهای این استاد به ویژه شمیل و نیان بندرعباس، استقلال میناب و بردول پارسیان پر شود.