با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان؛

مجتمع شورای حل اختلاف ویژه تخلفات رانندگی در بندرعباس افتتاح شد

مجتمع شورای حل اختلاف ویژه جرایم و تخلفات رانندگی در بندرعباس شامگاه دوشنبه در مراسمی با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان و جمعی از مسوولان قضایی افتتاح شد.

به گزارش تیلا نیوز، مجتبی قهرمانی در این مراسم گفت: شورای حل اختلاف ویژه جرایم و تخلفات رانندگی شهرستان بندرعباس در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس که بر اساس آن تصادف‌های جرحی رانندگی قابل گذشت اعلام شده‌اند و همچنین با توجه به تبصره ماده ۲ قانون شورای حل اختلاف راه اندازی شده است.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: طبق این تبصره، قانونگذار این اختیار را داده است که شعبه‌های تخصصی تشکیل شده و متخصصان و معتمدان در موضوع‌های مختلف با مشارکت در راستای حل و فصل اختلاف‌ها و گسترش فرهنگ صلح و سازش، ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به راه اندازی این مجتمع در کنار دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس با هدف تسهیل در مراجعه مردم، خاطرنشان کرذ: با توجه به حجم بالای پرونده‌های مرتبط با جرایم و تخلف‌های رانندگی، بی‌شک تشکیل و راه‌اندازی شورای حل اختلاف تخصصی در این حوزه، سبب سرعت‌دهی در روند رسیدگی‌ها و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دادسرا و محاکم قضایی می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه برخی پرونده‌های تشکیل شده در خصوص حوادث رانندگی یا بدون ماهیت قضایی بوده و یا از پیچیدگی قضایی کمتری برخوردار است بنابراین ضرورتی ندارد اینگونه پرونده‌ها در محاکم قضایی مطرح شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس تشکیل شورای حل اختلاف ویژه در این خصوص با همکاری شوراهای حل اختلاف استان، پلیس راهنمایی رانندگی ناجا، پلیس راهور و شرکت‌های بیمه، با صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، نقش مهمی در کاهش این مسائل خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه در فرآیند امور به دنبال خدمت رسانی مطلوب هستیم، تاکید کرد: سریع بودن، در دسترس بودن و کم هزینه بودن مهم‌ترین شاخصه ‌های خدمت‌رسانی مطلوب است که ضرورت دارد از سوی متولیان امر در بخش‌های مختلف به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت دیه حوادث و سوانح از سوی برخی از شرکت های بیمه به هیچ وجه قابل قبول نمی باشد، از مدیران نمایندگی‌های بیمه مستقر در استان هرمزگان خواست با اتخاذ تمهیدات لازم، شرایط تسریع در جبران خسارات مردم در اینگونه موارد را فراهم سازند.