مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان: امتحانات شبه نهایی پایه دوازدهم برای ارتقای علمی دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: امتحانات شبه نهایی پایه دوازدهم برای ارتقای علمی دانش آموزان است.

به گزارش تیلا نیوز، محمد قویدل در حاشیه بازید از حوزه‌های برگزاری این امتحانات، در نواحی یک و دو بندرعباس، گفت: این آزمون‌ها در راستای اجرای سند تحول بنیادین، ارتقا علمی و آمادگی دانش آموزان پایه دوازدهم متوسطه دوم نظری برای شرکت در امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۱ و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزمون یاد شده برای سه درس هدف در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی از شاخه نظری، برای بیش از ۹ هزار دانش آموز پایه دوازدهم در بازه زمانی ۷ تا ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰پ یش بینی شده است که تحلیل و نتایج آن در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش، توسعه برنامه‌های کمی و کیفی در راستای ارتقا دانش و مهارت دانش آموزان برای شرکت فعال در امتحانات نهایی و آزمون سراسری با رویکرد علمی و هدفمند در دستور کار آموزش و پرورش استان است و از همه ظرفیت‌ها در تحقق این مهم بهره گرفته می‌شود.

قویدل اظهارامیداوری کرد؛ با تحقق برنامه‌های تدوینی و عملی شدن راهبردهای هدفگذاری شده که بر استفاده حداکثری از منابع و ظرفیت‌ها متمرکز است شاهد دستاوردهای خوبی در راستای عدالت آموزشی و ارتقا جایگاه استان در سطح کشور باشیم.