مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان: حفاظت از محیط زیست روستا اولین وظیفه هر دهیار است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: ۵۲ وظیفه برای دهیاری ها در دستورالعمل های مصوب در نظر گرفته شده که اولین بند آن حفاظت از محیط زیست روستا است که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

به گزارش تیلا نیوز، نرگس غلامپور در مراسم زمین پاک که در روستای محله نو ایسین از توابع بندرعباس برگزار شد اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست روستا اولین بند از وظایف هر دهیاری است و این موضوع از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که می طلبد دهیاران برای آن برنامه مدون داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از برگزار کنندگان مراسم زمین پاک در روستای محله نو ایسین افزود: امیدواریم سایر دهیاران روستاهای استان نیز از این حرکت نمادین الگو بگیرند و در کلیه ماه های سال برای تداوم آن برنامه ریزی کنند.

غلامپور اضافه کرد: تربیت فرزندان و نسل های جدید یکی از اولویت هایی است که دراین رابطه می بایست مورد پیگیری قرار گیرد و در این رابطه واحد آموزش دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری برنانه ریزی لازم را انجام می دهد.

دهیار روستای محله نو ایسین نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: برنامه های نمادینی برای این روز در نظر گرفته و اجرا کردیم که از جمله به اجرای نمایش نمادین واگذاری کره زمین از نسل سالمند به نسل های بعدی و بعدی می توان اشاره کرد.

مهرنورد اضافه کرد: درختی خشک را در این مراسم تعبیه کردیم که از آن زباله های غیر قابل بازیافت آویزان شده اند و یازده نونهال با نهال هایی به دست دور آن نشسته اند که هدف آن انتقال پیام روز زمین پاک است.

لازم به ذکر است از هنرمندان و افراد فعال در حوزه زمین پاک و نگهداری از محیط زیست روستا در این مراسم تقدیر بعمل آمد. برنامه پایانی این مراسم این اجرای جهله نوازی استاد موسی کمالی مبدع ساز جهله در جهان بود.