مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان صدور گواهی استاندارد پساب را تکذیب کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان صدور گواهی و یا هر اظهار kzvd دیگری مبنی بر استاندارد بودن پساب ورودی به ساحل بندرعباس را تکذیب کرد.

به گزارش تیلا نیوز، حبیب مسیحی تازیانی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: پایش مداوم پساب خروجی تصفیه خانه بندرعباس ادامه دارد و هنوز میزان آلایندگی آن به حد استاندارد نرسیده است.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی توان ادعا کرد: پساب فاضلابی که هم اکنون به دریا در سواحل بندرعباس وارد می شود محیط زیست دریایی را تهدید نکرده و آلاینده خلیج فارس نیست.

مسیحی تازیانی در عین حال یادآور شد: البته تلاش های خوبی برای کاهش میزان آلایندگی پساب انجام شده اما ادعای رسیدن این آلایندگی به حد استاندارد و انتساب آن به گواهی اداره کل حفاظت محیط زیست درست نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان متذکر شد: کاهش آلایندگی نیز زمانی ارزشمند است که این فرآیند تثبیت شده و پایدار باشد و کاهش آلایندگی مقطعی و همراه با نوسان نباشد.

امروز مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس که ماموریت سامندهی و تصفیه و انتقال پساب فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس را بر عهده دارد اعلام کرد: “پس از یک دوره ١۰ ساله کیفیت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به حد استاندارد رسید.”

شهروز شجاعی که گفته های وی واکنش و تکذیب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان را در پی داشت مدعی شد:” به گواهی گزارش سازمان محیط زیست پساب فعلی با رسیدن به کیفیت استاندارد دیگر چرخه زیست محیطی(اکو سیستم) ساحل و دریا را چون گذشته مورد تهدید قرار نمی دهد.”