مردم هرمزگان در مصرف برق صرفه جویی کنند

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف برق در استان، لازم است که مردم در بخش خانگی در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در این خصوص اظهار کرد: گرچه دو روز آینده در استان تعطیل است، اما مصرف برق همچنان بالا است و نیازمند صرفه جویی است.

محمد کریمی گفت: اختلاف مصرف برق در زمستان تا تابستان هرمزگان بیش از دو هزار مگاوات است که بیشترین اختلاف در سطح کشور و به علت استفاده از وسایل سرمایشی است.

کریمی افزود: اوج مصرف برق امسال در هرمزگان در روز ۲۸ تیرماه بود که به دو هزار و ۶۷۹ مگاوات رسید و افزایش ۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشت.

وی تصریح کرد: امروز نیز مصرف برق در استان به دوهزار و ۶۵۰ مگاوات رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان؛ امسال ۴۶ درصد مشترکان بخش خانگی هرمزگان مشمول پاداش صرفه جویی در مصرف برق شده اند.

کریمی گفت: این پاداش‌ها تا مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان نیز برای مشترکان ثبت شده است.

وی درباره پاداش خوش مصرف‌ها خاطرنشان کرد: برای افرادی که کمتر از ۳ هزار کیلووات ساعت در ماه مصرف برق داشته باشند بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش در نظر گرفته شده است.

کریمی ادامه داد: مصرف برق ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز رصد می‌شود و امروز نیز ۱۸۰ اداره در لیست پر مصرف و ۶۰ اداره در لیست قطعی برق قرارگرفتند که برق این اداره‌ها حتما امروز قطع می‌شود.