معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان: بانک‌ها تحت هر شرایطی از تملک واحدهای تولیدی خودداری کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و هماهنگی‌های منطقه‌ای استانداری هرمزگان با تأکید بر نقش بانک‌ها در رونق تولید، اظهار کرد: بانک‌های استان باید تحت هر شرایطی از تملک واحدهای تولیدی خودداری کنند.

به گزارش تیلا نیوز، عادل شهرزاد روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور مدیران اجرایی، مدیران عامل بانک‌ها و نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، گفت: باید تا جایی که امکان دارد از تملک واحدهای تولیدی که به هر دلیلی پرداخت اقساط‌ شان عقب افتاده، پرهیز کنند و همراهی بیشتر با واحدهای مشکل دار داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک‌ها نه بنگاه‌دار هستند و نه تولید کننده، بر همین اساس تمام تلاش ما این است که واحدهای تولیدی مشکل دار را قبل از اینکه تملک شوند، فعال‌سازی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و هماهنگی‌های منطقه ای استانداری هرمزگان افزود: مناطق ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، انرژی‌بر پارسیان و شهرک‌های صنعتی قبل از هرگونه اقدامات حقوقی برای فسخ قراردادِ واحدهای صنعتی خود که دارای پیشرفت فیزیکی هستند، باید موضوع را در کارگروه رفع موانع تولید طرح کرده و برای اقدامات بعدی مجوز بگیرند.