نخستین برداشت گندم کشور از استان هرمزگان آغاز شد

مجری طرح محوری گندم کشور گفت: نخستین برداشت گندم کشور عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی در هرمزگان به صورت نمادین آغاز می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز، سهراب سهرابی در ارتباط زنده با برنامه سلام خبرنگار اظهار کرد: نخستین مراحل برداشت گندم در جنوب کشور در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان است.

سهرابی در ادامه گفت: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان است که بیش از هزار و ۱۰۰ مرکز خرید تضمینی در کشور آماده تحویل گندم کشاورزان است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خرید تضمینی گندم به استان‌ها ابلاغ شده است، افزود: ۲۱ هزار کمباین آماده برداشت گندم و غلات کشاورزان در کشور هستند.

سهرابی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت گندم کشور شش میلیون هکتار است که از این تعداد دو میلیون هکتار به صورت آبیاری و ۴ میلیون هکتار به صورت دیم زیر کشت گندم رفته است.

مجری طرح محوری گندم کشور پیش بینی کرد امسال ۱۳ و نیم میلیون تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به برداشت گندم در کشور که از فروردین آغاز و تا شهریور ادامه دارد، تصریح کرد: اصلاح بذر‌های گندم، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، طرح جهش در تولید دیمزارها، توزیع سموم، طرح کشاورزی قراردادی، توسعه کشت‌های مکانیزه، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، آموزش کشاورزان و مدیریت آفات و علفزار‌ها از برنامه‌های ویژه وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت گندم در کشور است.