کاهش قیمت‌ها و ثبات بازار سیمان در هفته‌های آینده

مدیر کل نظارت بر کالا‌های فلزی و معدنی سازمان حمایت گفت: وضع بازار سیمان در هفته‌های آینده با ثبات و کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار محقق می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای حسن الهیاری افزود: قیمت هر پاکت سیمان تیپ ۲ خاکستری عرضه شده توسط کارخانجات تولیدی سیمان در بورس کالا، به طور متوسط در حدود ۲۵۰، ۰۰۰ ریال است که با احتساب هزینه‌های قانونی نظیر ۹% مالیات ارزش افزوده، ۱۳% سود عمده و خرده فروشی و میانگین ۱۰۰، ۰۰۰ ریال هزینه‌های حمل و بارگیری هر کیسه سیمان، مجموع بهای مصرف کننده سیمان پاکتی تیپ ۲ قابل احصاء است.

وی اضافه کرد: با بررسی نرخ‌های اعلامی در بانک قیمت سازمان حمایت، میانگین نرخ هرکیسه ۵۰ کیلویی تیپ ۲ در سطح استان‌ها حدود ۳۸۰.۰۰۰ ریال و در شهرستان‌های اطراف کارخانجات تولید سیمان به دلیل کاهش هزینه حمل و بارگیری حدود ۳۵۰.۰۰۰ ریال است.

الهیاری گفت: البته در برخی از شهر‌ها مانند تهران به دلیل حجم بالای تقاضا و مصرف و همچنین حمل سیمان از سایر استان‌ها و تاثیر افزایش نرخ حمل از فواصل دور و نیز هزینه بارگیری سیمان، افزایش جزیی قیمت سیمان و تاثیر آن بر قیمت نهایی مصرف کننده اجتناب ناپذیر است.