گلایه هرمزگانی‌های ساکن در مناطق سردسیر از کمبود نفت سفید + فیلم

مردم ساکن در مناطق سردسیر استان هرمزگان هرساله در فصل زمستان برای تامین نفت سفید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا در استان هرمزگان مردم ساکن در مناطق کوهستانی و سردسیر شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد، رودان، میناب و بستک برای در امان ماندن از سوز سرما چاره‌ای جز تهیه نفت سفید و استفاده از لوازم گرمایشی نفت سوز ندارند.

 

اما تهیه نفت سفید به این راحتی‌ها هم نیست. با گذشت ۱۳ روز از فصل زمستان مردم مناطق سردسیر استان به ویژه شهرستان بشاگرد از کمبود نفت سفید در این شهرستان گلایه مندند.

مردم می‌گویند؛ نفت سفید در این شهرستان وجود ندارد و یا اگر باشد بسیار کم است.

اما مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان موضوع کمبود نفت را رد می‌کنند و می‌گویند که مشکلی در زمینه تهیه و توزیع نفت سفید در استان وجود ندارد.

به گفته حامد صادقیون، سخنگوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه هرمزگان، توزیع نفت سفید همزمان با آغاز فصل زمستان آغاز شده و مردم ساکن در شهر‌های سردسیر استان ابتدا باید در سامانه newtejaratasan.ir نام نویسی و پس از دریافت حواله با مراجعه به نزدیکترین فروشندگی فرآورده‌های نفتی، نفت سفید خود را دریافت کنند.

صادقیون گفت: سهمیه نفت سفید ماه های دی و بهمن برای هر خانوار ۱۰۰ لیتر تعیین شده است.