زنان باردار در هرمزگان بدون نام نویسی واکسینه می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: خانم‌های بارداری که بیش از ۱۸ سال سن دارند و هفته ۱۲ بارداری را می‌گذرانند هر چه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ محمود حسین پور با اشاره به اینکه نیازی به ثبت نام زنان باردار در سامانه واکسیناسیون نیست، افزود: شرط لازم برای واکسیناسیون زنان باردار، داشتن حداقل یک بار مراقبت قبل از تزریق واکسن است که برای دریافت این مراقبت لازم است به مرکز بهداشتی محل سکونت خود به صورت حضوری مراجعه کرده و پس از دریافت مراقبت‌های مرتبط با بارداری با در دست داشتن معرفی نامه مرکز بهداشت برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی افزود: خانم‌های باردار پس از دریافت معرفی نامه مرکز بهداشت نیازی به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir ندارند و می‌توانند بدون نوبت به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن سینوفارم دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به نقش و اهمیت واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ گفت: زنان باردار برای حفظ سلامت خود و فرزندشان هرچه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.