یک مسوول در سازمان مدیریت بحران کشور: مدیریت بحران هرمزگان عملکرد خوبی در زمین لرزه بندرعباس داشت

مدیرکل پایش، پیش بینی و هشدار سریع سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پاسخ به بحران و واکنش سریع تیم های عملیاتی، امدادی و مدیریت اداره کل مدیریت بحران هرمزگان در حادثه زمین لرزه شهرستان بندرعباس بسیار مناسب بود.

به گزارش تیلا نیوز نقل از ایرنا، فرهادی عصر چهارشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده بخش فین شهرستان بندرعباس، اظهار داشت: دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان آمادگی خوبی برای پاسخ به بحران دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون بازسازی مناطق زلزله زده بخش فین بندرعباس با سرعت خوبی در حال انجام است و هماهنگی خوبی میان دستگاه های مسوول برقرار است.

۲۳ آبان ماه امسال دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ ریشتر حدود ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه بخش فین هرمزگان را به لرزه درآورد که این زلزله ها پس لرزه‌های متعددی به دنبال داشت.

شدت این زمین لرزه ها به حدی بود که در سایر استان‌های همجوار از جمله فارس و کرمان نیز احساس شد.

در جریان ۲ زلزله قدرتمند اخیر در هرمزگان شمار قابل توجهی از واحدهای مسکونی در منطقه فین بندرعباس آسیب دیدند و بیش از ۱۰۰ نفر نیز مصدوم شده و دو نفر جان خود را از دست دادند که هم اکنون کار آواربرداری در برخی از مناطق تمام شده و پی ریزی فنداسیون واحدهای مسکونی در حال انجام است.