رئیس کل دادگستری هرمزگان:

در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی‌شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با تدابیر اتخاذ شده به دلیل آتش سوزی خط لوله انتقال نفت، در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی‌شود.

عکس: خبرگزاری ایرنا

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به آتش سوزی ساعت ۵ بامداد امروز در خط انتقال نفت گفت: با تدابیر اتخاذ شده و با توجه به راکد و غیرفعال بودن این خط، در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی‌شود.

او گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه انفجاری در یکی از خطوط انتقال نفت گوره-جاسک رخ داده که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودروی سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش سوزی، احتمال دارد آتش سوزی امروز نیز ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد.

قهرمانی گفت: با توجه به شدت انفجار و حجم زیاد آتش سوزی در منطقه مورد نظر، احتمال تلفات انسانی ناشی از آن وجود دارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر و مأموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به موقع گروه‌های فنی و مهندسی و نیرو‌های امداد و آتش نشانی برای تسریع اطفاء حریق صادر شده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به اینکه به منظور برخورد با سارقان نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی صورت گرفته گفت: حسب اطلاعات واصله حدود ۸ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور برای نصب دستگاه‌های اندازه گیری و میترینگ پیش بینی شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می‌شد، ۲۴ ساعته شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضایی هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود نموده و به منظور شناسایی مقصرین احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.